o možnosti predkladania žiadostí na zapojenie sa do národného projektu
Názov projektu: Deinštitucionalizácia zariadení sociálnych služieb – Podpora transformačných tímov
Operačný program: Ľudské zdroje ((ďalej len „OP ĽZ“)
Prioritná os (číslo a názov): 4 Sociálne začlenenie
Špecifický cieľ 4.2.1: Prechod z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť
ITMS2014+: 312041R446
Kód/číslo oznámenia: NP DI PTT/03/2020
Dátum zverejnenia oznámenia: 20.08.2020
Dátum predkladania žiadostí: od 21.08.2020
Dátum uzavretia oznámenia: 20.10.2020
Schválila: Ing. Zuzana Borgulová, generálna riaditeľka Implementačnej agentúry Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny Slovenskej republiky
1. ZÁKLADNÉ INFORMÁCIE O PROJEKTE
Implementačná agentúra MPSVR SR (ďalej len „IA MPSVR SR“) je prijímateľom nenávratnej finančnej pomoci (ďalej len „NFP“) v národnom projekte Deinštitucionalizácia zariadení sociálnych služieb – Podpora transformačných tímov (ďalej len „NP DI PTT“ a/alebo „projekt“), financovaného z prostriedkov Európskeho sociálneho fondu v rámci Operačného programu Ľudské zdroje. NP DI PTT sa realizuje na celom území Slovenskej republiky.
Cieľom projektu je príprava, kreovanie a systematická metodická podpora transformačných tímov pri tvorbe transformačných plánov konkrétnych zariadení sociálnych služieb (ďalej len „ZSS“), zapojených do procesu prechodu z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť a naštartovanie transformačných procesov v komunitách, kde sa tieto ZSS budú nachádzať.
Výsledkom tejto podpory bude vytvorenie transformačných plánov pre konkrétne ZSS, ktoré sú nevyhnutné pre zabezpečenie synergie s Integrovaným regionálnym operačným programom (ďalej len „IROP“).
Transformačný plán musí zohľadňovať plný počet kapacít zariadenia v súlade s prílohou č.9 Žiadosti o zapojenie sa do NP DI PTT (Výpis z registra poskytovateľov sociálnych služieb vedeného príslušným samosprávnym krajom).
NP DI PTT je partnerský projekt, ktorý implementujú:
Prijímateľ NFP:
Partneri:
2. FINANCOVANIE PROJEKTU
Výška nenávratného finančného príspevku (ďalej len „NFP“), ktorý je schválený na realizáciu NP DI PTT, je 8 569 262,05 EUR.
V rámci realizácie Podaktivity NP DI PTT – „1.5 Podaktivita Príprava a vzdelávanie manažmentu poskytovateľov a zriaďovateľov sociálnych služieb v oblasti manažmentu a riadenia prechodu z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť“ je uplatnená SCHÉMA POMOCI DE MINIMIS na podporu vzdelávania pri procese deinštitucionalizácie zariadení sociálnych služieb (schéma DM – 6/2018).
ZSS, zapojenému do NP DI PTT, bude v zmysle schémy DM – 6/2018 poskytnutá nepriama pomoc za vzdelávanie vo výške maximálne 4 255,70 EUR. Táto suma bude ZSS nahraná do IS SEMP (systém evidencie a monitorovania pomoci).
NFP pre všetky oprávnené výdavky podaktivity 1.5 bude poskytnutý za podmienok a v maximálnej výške v súlade s touto schémou pomoci.
3. OPRÁVNENÍ ŽIADATELIA O ZAPOJENIE SA DO PROJEKTU
V rámci tohto oznámenia sa do NP DI PTT môžu zapojiť nasledovné skupiny subjektov:
4. OPRÁVNENÁ CIEĽOVÁ SKUPINA PROJEKTU
Cieľová skupina v zmysle OP ĽZ:
5. OPRÁVNENÉ ÚZEMIE
Oprávneným územím realizácie NP DI PTT je celé územie Slovenskej republiky; v rámci NUTS III ide o nasledovné samosprávne kraje:
6. OPRÁVNENÉ AKTIVITY
V rámci implementácie NP DI PTT bude realizovaná hlavná aktivita – Podpora transformačných tímov pri tvorbe a realizácii transformačných plánov s podaktivitami:
Podaktivita 1.1 – Zriadenie a činnosť riadiaceho výboru projektu, ktorého úlohou je
Podaktivita 1.2 – Zriadenie a činnosť metodického a koordinačného tímu DI
Podaktivita 1.3 – Výber zariadení sociálnych služieb (ZSS).
Hodnotenie predložených žiadostí bude vychádzať z údajov, ktoré žiadateľ uvedie v žiadosti a jej prílohách. Žiadosti budú hodnotené podľa Kritérií pre výber tretích subjektov v NP DI PTT.
Podaktivita 1.4 – Monitoring a hodnotenie pripravenosti zapojených zariadení sociálnych služieb a odborná oponentúra transformačného plánu v zapojených zariadeniach sociálnych služieb.
Na začiatku zapojenia do NP DI PTT – Hodnotenie pripravenosti – rozsah 24 hodín (časť hodnotenia sa vykonáva priamo v ZSS a časť sa spracováva v priestoroch partnerov).
Na záver účasti v projekte – Záverečné hodnotenie transformačného plánu – rozsah 8 hodín
Hodnotenie pripravenosti vykoná odborný oponent za každú oblasť:
Podaktivita 1.5 – Príprava a vzdelávanie manažmentu poskytovateľov a zriaďovateľov sociálnych služieb v oblasti manažmentu a riadenia prechodu z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť – akreditované vzdelávanie
Oblasť sociálnych služieb (zodpovedný partner RPSP)
1. Riadenie a manažment zmien v sociálnych službách v procese deinštitucionalizácie a transformácie – 32 hodín / 4 zamestnanci ZSS
2. Základy individuálneho plánovania a individuálneho prístupu v sociálnych službách v procese deinštitucionalizácie – 24 hodín / 4 zamestnanci ZSS
3. Základy štandardizácie kvality v sociálnych službách v procese deinštitucionalizácie a transformácie – 24 hodín / 4 zamestnanci ZSS
4. Tvorba transformačného plánu v procese deinštitucionalizácie a transformácie – 16 hodín / 4 zamestnanci ZSS
Oblasť aktivizácie a zamestnávania (zodpovedný partner SUPZ)
1. Aktivizácia a príprava na prácu užívateľov sociálnych služieb v procese deinštitucionalizácie a transformácie sociálnych služieb – úlohy manažmentov – 16 hodín / 4 zamestnanci ZSS
2. Prepájanie sociálnych služieb a služieb zamestnanosti – sieťovanie subjektov v komunite – nástroje pre spoluprácu – 32 hodín / 4 zamestnanci ZSS
Oblasť prístupnosti fyzického prostredia (zodpovedný partner CEDA)
1. Tvorba fyzického prostredia v procese deinštitucionalizácie – 32 hodín / 2 zamestnanci ZSS
Podaktivita 1.6 – Podpora transformačných tímov
Metodická, odborná a koordinačná podpora zapojeným ZSS v procese prechodu z inštitucionálnej na komunitnú starostlivosť tak, aby bol dodržaný jednotný a komplexný postup procesu deinštitucionalizácie. Metodická, odborná a koordinačná podpora pri tvorbe Transformačného plánu – cca 26 hodín konzultácií podľa dohody s odbornými konzultantmi partnerov mesačnepočas maximálne 23 mesiacov .
Podaktivita 1.7 – Diseminácia a práca s komunitou
7. ČASOVÝ RÁMEC REALIZÁCIE AKTIVÍT V RÁMCI PROJEKTU
Časový rámec realizácie aktivít pre zapojený subjekt do NP DI PTT je od 1. dňa nasledujúceho po dni zverejnenia Zmluvy o spolupráci v Centrálnom registri zmlúv, a to počas maximálne 23 mesiacov.
8. POSTUP ZAPOJENIA SA ŽIADATEĽA DO PROJEKTU
Oprávnený žiadateľ, ktorý spĺňa podmienky uvedené v kapitole 3., môže podať „Žiadosť o zapojenie sa do NP DI PTT“ (ďalej aj „žiadosť“) vyplnením formulára (príloha č.1), pričom postupuje nasledovne:
Prílohy k žiadosti o zapojenie sa do NP DI PTT preukazujúce splnenie podmienok na zapojenie
Vytlačenú žiadosť, podpísanú štatutárnym orgánom žiadateľa a potvrdenú odtlačkom pečiatky, vrátane všetkých požadovaných príloh, doručí žiadateľ osobne do podateľne Poskytovateľa alebo kuriérskou službou v pracovné dni v časoch zverejnených na webovom sídle Poskytovateľa www.ia.gov.sk na adresu IA MPSVR SR Nevädzová 5, 814 55 Bratislava (osobne alebo kuriérom) alebo zašle ako doporučenú zásielku na adresu: IA MPSVR SR, Nevädzová 5, 814 55 Bratislava.
Obálka musí byť označená „NEOTVÁRAŤ – Žiadosť NP DI PTT“.
Za deň predloženia žiadosti sa považuje:
Podpísaním žiadosti žiadateľ potvrdzuje správnosť údajov v nej uvedených a akceptuje podmienky Oznámenia o možnosti predkladania žiadostí.
9. HODNOTENIE A VÝBER PREDLOŽENÝCH ŽIADOSTÍ O ZAPOJENIE
Počas celej realizácie NP DI PTT (do 10/2023) budú uzatvorené zmluvy o spolupráci celkovo s 96 ZSS. Každé ZSS bude zapojené v projekte maximálne počas 23 mesiacov. Minimálny počet mesiacov zapojenia bude vychádzať z Hodnotenia pripravenosti zariadenia sociálnych služieb, ktoré bude realizované v 1. polroku zapojenia ZSS v projekte. Uzatváranie Zmlúv o spolupráci bude prebiehať minimálne 1x ročne v tzv. cykloch. V jednom kalendárnom roku implementácie projektu začne minimálne jeden cyklus.
V treťom cykle, t.j. na základe Oznámenia č.NP DI PTT/03/2020, bude zapojených 24 žiadateľov.
IA MPSVR SR vykoná v lehote desať pracovných dní od doručenia tlačenej verzie žiadosti administratívnu kontrolu doručených žiadostí. Skontroluje, či Žiadosť obsahuje všetky náležitosti vrátane všetkých jej príloh.
V prípade, že žiadosť nie je kompletná, IA MPSVR SR prostredníctvom e-mailu (uvedeného v žiadosti) vyzve žiadateľa na doplnenie chýbajúcich príloh. Žiadateľ je povinný poslať dodatočne poštou chýbajúce prílohy, a to do 10 pracovných dní od doručenia e-mailu s výzvou na doplnenie chýbajúcich príloh. Pri stanovení lehoty doručenia písomnosti je rozhodujúca pečiatka na obálke. V opodstatnených prípadoch je možné požiadať o predĺženie lehoty. V prípade, ak tak žiadateľ neurobí, žiadosť nebude považovaná za kompletnú. Nekompletné žiadosti nebudú považované za podané. Kompletné žiadosti sú postúpené k hodnoteniu.
Hodnotenie predložených žiadostí bude vychádzať z údajov, ktoré žiadateľ uvedie v žiadosti a jej prílohách. Žiadosti budú hodnotené podľa Kritérií pre výber tretích subjektov v národnom projekte „Deinštitucionalizácia zariadení sociálnych služieb – Podpora transformačných tímov“ (ďalej len „Kritériá“). Na základe hodnotenia bude vytvorený zoznam poradia žiadateľov podľa získaného počtu bodov pre každý samosprávny kraj samostatne.
Na základe týchto zoznamov, bude uzatvorená zmluva s tromi žiadateľmi v každom samosprávnom kraji, ktorí získajú najvyšší počet bodov. Na začiatok bodového poradia za každý jednotlivý samosprávny kraj budú zaradení žiadatelia v zmysle bodu 3 písmeno b), ktorí splnili podmienky tohto Oznámenia, bez ohľadu na dosiahnutý počet bodov z hodnotenia podľa Kritérií.
V prípade, ak v danom samosprávnom kraji nebudú traja úspešní žiadatelia, doplní sa počet troch žiadateľov o žiadateľa s celkovým najvyšším počtom bodov zo všetkých úspešných žiadateľov. Zoznam bodového poradia žiadateľov IA MPSVR SR zverejní na www.npdi.gov.sk.
V prípade, ak v danom samosprávnom kraji budú viac ako traja úspešní žiadatelia s rovnakým počtom bodov, rozhodnú o poradí týchto žiadateľov ďalšie rozlišujúce kritériá, na základe ktorých budú žiadatelia hodnotení v kauzálnej nadväznosti (viď nižšie) dovtedy, kým nevznikne jednoznačné poradie:
V prípade, ak na základe rozlišovacieho kritéria č. 1 nebolo jednoznačne určené poradie, tak sa pristupuje k uplatneniu rozlišovacieho kritéria č. 2.
Porovnávajúca tabuľka slúži výhradne len na posúdenie žiadostí, ktoré dosiahli rovnaký celkový počet bodov.
V prípade, ak v danom samosprávnom kraji niektorý z úspešných žiadateľov odmietne uzatvoriť Zmluvu o spolupráci, bude doplnený počet troch žiadateľov o žiadateľa s celkovým najvyšším počtom bodov zo všetkých žiadateľov v príslušnom samosprávnom kraji. Ak v príslušnom samosprávnom kraji nebude ďalší úspešný žiadateľ, bude počet troch žiadateľov doplnený o žiadateľa s celkovým najvyšším počtom bodov zo všetkých žiadateľov.
V prípade, ak nastane situácia, že s úspešným žiadateľom bude mimoriadne ukončená Zmluva o spolupráci alebo dôjde k odstúpeniu od Zmluvy o spolupráci, a to v čase pred začatím účasti zamestnancov žiadateľa v podaktivitách projektu, bude doplnený počet troch žiadateľov príslušného samosprávneho kraja o žiadateľa s celkovým najvyšším počtom bodov zo všetkých žiadateľov v príslušnom samosprávnom kraji. Ak v príslušnom samosprávnom kraji nebude ďalší úspešný žiadateľ, bude počet troch žiadateľov doplnený o žiadateľa s celkovým najvyšším počtom bodov zo všetkých žiadateľov.
IA MPSVR SR vypracuje návrh Zmluvy o spolupráci, ktorý doručí vybraným žiadateľom.
Žiadateľ po podpise Zmluvy o spolupráci jeho štatutárnym orgánom zašle Zmluvu o spolupráci späť na adresu IA MPSVR SR. Poverený zamestnanec IA MPSVR SR zabezpečí zverejnenie Zmluvy o spolupráci v Centrálnom registri zmlúv. Zmluva o spolupráci nadobúda platnosť dňom jej podpisu oboma zmluvnými stranami a účinnosť dňom nasledujúcim po dni jej zverejnenia v Centrálnom registri zmlúv.
Žiadatelia, s ktorými IA MPSVR SR neuzatvorí Zmluvu o spolupráci, budú informovaní písomne.
Počet zapojených ZSS v ďalších cykloch bude uvedený v Oznámení o možnosti predkladania žiadostí na zapojenie sa do NP DI PTT pre ďalší cyklus, ktoré bude zverejnené na www.ia.gov.sk, a potencionálni žiadatelia, ktorí majú podľa Registra poskytovateľov sociálnych služieb celkový počet kapacít viac ako 40 a poskytujú aj pobytovú formu sociálnej služby, budú informovaní e-mailovou komunikáciou.
10. POSKYTOVANIE INFORMÁCIÍ K NP DI PTT
V prípade akýchkoľvek otázok, súvisiacich so zapojením sa do NP DI PTT, resp. s podmienkami zapojenia sa žiadateľov do tohto projektu, je možné využiť nasledovné kontakty:
e-mail: npdiptt@ia.gov.sk
Korešpondenčná adresa :
Implementačná agentúra Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR
Nevädzová 5, 814 55 Bratislava
11. PRÍLOHY A INFORMÁCIE K PRÍLOHÁM
Dňa 20. augusta 2020
Schválila:
Ing. Zuzana Borgulová
generálna riaditeľka IA MPSVR SR
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu a Európskeho fondu regionálneho rozvoja v rámci Operačného programu Ľudské zdroje.
© 2022 Implementačná agentúra Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR